18 Aralık 2013 Çarşamba

10 DK DA DÜDÜKLÜ TENCEREDE AYVA REÇELİ

soğuk bir konya sabahından merhaba tüm dostlarıma
canlar uzun süredir bilgisayarım yoktu  bloğuma gelemedim düzenli olarak.
eşimin pc gündüzleri onunla beraber okula gidince ben telefona kaldım .tel lede sadece faceye bakabildim
şükür yeni pc me kavuştum.saolsun eşim yeni bir pc aldı

neyse efendim şimdi tam mevsimi bol bol ayva var.
geçenlerde evimşahanede bi teyze çıktı reçelleri bol olan teyze
ayy nasıl canım çekti .şuda dedi düdüklüde ayva reçeli off koptumm

kalkıp kafama göre yaptım valla mükemmeldi bayıldık ailecek
malzemeler tamamen göz kararı annem öyle yapardı bende uygularım reçelde bu yöntemi
şöyleki
ayvaları temizleyip dilimledim.bir kaba alıyoruz
aynı ölçüdede şekeri alıp düdüklüye koydum.çekirdekleride içine ekledim (rengi ve jölemsi kıvamı için bu önemli)üzerine 1çay bardağı su ekleyip düdüklüyü kapattım.düdüğü öttükten sonra sadece 10dk durdu .kısık ateşte( ocak deli gibi yandımı ben sevmem pişen yemeği)
sonra tencerenin kapağını açtım bi iki damla limon damlatıp 3dk kadar ağzı açık kaynattımki özleşsin bukadar kolay işte
rengine ve tadına bayılarak anında tükettik 
şiddetle tavsiye ederim
sağlıcakla ve afiyetle kalın
not:arkadaki reçelde alıç reçeli tarifi gelecek oda süpper ve çok faydalı

5 yorum:

  1. Ölçüleri birebir verseniz ne güzel olurdu şimdi ben yaparım bir hata olur, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor. Canım çekti... Ben daha kahvaltı bile yapmadım...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,ölçüleri benim bloguma gelip yazmanız beni çok mutlu etti, ne ince ne zarif bir davranışş..Seviyorum sizi...Çok merci..

    YanıtlaSil
  4. Ayva reçelini çok severim bizim evde benden başka reçel yiyen olmadığı için yapmıyorum:( elinize sağlık nasılda canım çektii:)

    YanıtlaSil
  5. canı çok pratik bir reçel tarifi, hemen yapmak lazım:))

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler