16 Eylül 2008 Salı

MUHALLEBİLİ KAFAYIF


BENİM TATLIM DİĞER TARİFLERDEN FARKLI
ŞERBETLİ SEVDİĞİM İÇİN EŞİMİN İSTEĞİ ÜZERİNE ALT KISIM FIRINLANIP ŞERBETLENİYOR
bu ramazanda favorimiz olan tatlıyla tanıştırmak istiyorum sizleri
kreması nefisss üzerinde ve tabandada çıtır çıtır fındıklı kadayıff off yemede yanında yat
malzemelere geçeyim hemen

MALZEMELER
300gr kadayıf
sıvı yağ
fındık

kreması
1lt süt
2kahve fincanı şeker(türk kahve fincanı)
4yemek kaşığı un
2yemek kaşığı nişasta
1vanilya
1yemek kaşığı margarin
1poşet şanti

hazırlanışı:
kadayıfı 2parçaya bölüyorum.bir parçası açıkta veya dondurucuda kalsınki kolayca parçalansın.
elimizdeki kadayıfı geniş bir kaba alıp üzerine sıvı yağ gezdiriyoruz bu çok olmayacak kadayıfın heryerine elimizle yoğurur gibi didikleyerek yediriyoruz
borcama iyice basarak yerleştiriyoruz.üzerine ufalanmış fındıkları serpip fırında kızarmaya bırakıyoruz
çok yüksek ısıda hemen kızarırsa kadayıfımız istediğimiz gibi çıtır çıtır olmaz

diğer yanda süte margarin vanilya ve şanti haricindeki malzemeleri alıp karıştıra karıştıra pişiriyoruz
kıvamlaşan ve kaynayan muhallebiliyi ocaktan alıp içine margarin ve vanilini ekliyoruz.yüzü kaymak bağlamadan ara ara karıştırıp ılınmasını sağlıyoruz
el yakmayacak bir hale gelince içine toz halde şantiyi eklyip mixerle çırpıyoruz.
diğer yanda fırında kızaran kadayıfı fırından alıp soğumasını beklemiştim.
ben bu aşamada kadayıfın üzerine kaşık kaşık şerbet gezdirdim çok fazla değil ama hafifçe ıslanmasını sağladım
üzerine hazır olan kremayı yayıp dolaba kaldırdım.
diğer kalan kadayıfı bir tencereye alıp üzerine 1yemek kaşığı şekeryeteri kadar sıvı yağ ekledim ve kavurmaya başladım iyice kızaran kadayıfı dolaba kaldırdığım tatlının üzerine eşitçe yaydım
iyice soğuduktan sonra iftarda dilimleyip servis ettim.hem çok hafif hemde çok leziz bir tatlı oldu bence.anlatırken çok uzun ama gözünür korkmasın
ben 2ölçü yaptım ve büyük fırın tepsisine hazırladım
afiyetler olsunn
bu tarifimizde yine iftar bereketi etkinliğine gitsin
http://www.gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/



9 yorum:

  1. merhaba canım msj aldım siteni ilk kez görüyorum gerçekten çok hoş. iznin olursa senide blog arkadaşlarıma ekliyorum sevgiler alkım ayrıca bu tatlıyı bende cok severim.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canımmmm ellerine ve emeğine sağlık çok şık ve leziz bir tatlı olmuş hayırlı iftarlar dilerim,öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Canımmmm ellerine ve emeğine sağlık çok şık ve leziz bir tatlı olmuş hayırlı iftarlar dilerim,öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Hafif bir tatlı sanırım. Sütlü tatlı ve kadayıfın buluşması çok uyumlu görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle TAZENANE

    YanıtlaSil
  5. selam canım, doğum günümü kutamışsın cok teşekkür ederim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. merhaba tarifiniz değişik ve daha güzel sanırım en kısa zamanda denemek üzere aldım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Şu tatlınadan yapmak bir nasip olmadı. Şuana kadar sadece yedim yengemlerde:))
    Enfes görünüyor,inşallah kısa zamanda deniycem.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. selam
    bizim evde tatli deyince akin sular durur ellerine saglik görüntü süper sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor.. Bende cok severim,Cevizlisini yaparim ama eminim findiklisi da harika oluyordur.. :-)
    Hayirli ramazanlar....

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler