21 Mart 2012 Çarşamba

EVDE ÖRGÜ PEYNİR YAPIMI -EV YAPIMI ÖRGÜ PEYNİR



tamamen evde deneme yanılmayla yaptığım ama sonuçta orjinalinin aynı olan örgü peynirlerim
izleyicilerimden sevgili NURAY hanımın isteğiydi .Nuray hanımcım umarım isteğinize cevap vermişimdir

daha önce EVDE PEYNİR YAPIMINI  anlatmıştım.orada en son aşamada peyniri tuzlu suda kaynattığımı söyledim
bu kaynatma aşamasında peynir azıcık kendini bırakıyor yani yumuşuyor
ben süreyi biraz daha artırıp peyniri iyiceyumuşatıp çıkardım elimle peyniri yavaş yavaş uzatıp sonra katladım
peynir sertleşince suya tekrar attım sonra çıkarıp yine uzatıp katladım
üçkez yaptıktan sonra kabaca bi örgü şekli verdim ve kavanozlara kaldırdım
yenileceği zaman elinizle kolayca tel tel ayrılıyor
sanırım oldu
umarım beğenirsiniz

15 yorum:

  1. harika görünüyor maşallah.bizim bayanlarımız ne kadar becerikli böyle ellerin dert görmesin.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. vaooovv diyorum başka söze de hacet kalmadı zaten :) ellerine sağlık canım benim :)

    YanıtlaSil
  3. Bencede maasallah cok guzel olmus ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  4. maşallah canım.eminim hazırlardan dahada lezzetlidir.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol sevdaım sanada hayırlı cumalar
      canım biz beğendik tadını ama umarım deneyenlerde beğenir

      Sil
  5. ellerine sağlık peynirin çok güzel görünüyor.kendi sağdığım inegimin sütünden hemen deneyeceğim.çok teşekkür ederim istegime cevap verdiginiz için.yoğurt yapımının püf noktasını paylaşmak istiyorum.yoğurdu mayalayıp sarmak yerine tencerenin kapağı açık soğuk fırınlı aygaza koyarsanız ekşi ve sulu olmuyor katı bir yoğurt elde ediyorsunuz.çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. ricaederim nuray hanımcım
    soğuk fırın derken hafif ısı vermeyecekmiyiz
    yengem hep kolilerdeki çay bardaklarına hazırlar tatlıyla sunar ama ılık fırında bekletiyorum demişti
    nasıl yapıyorsun ayrıntılı yazarsan denemek isterim
    sevgiler ve teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. melisa hanımcığım 5lt sütü kaynatıp ılıtıyorum yoğut mayası koyup tencerenin kapağını kapatmıyor fırını hiç açmıyorum tencereyi fırına koyuyorum fırını ılıtmaya gerek yok çünkü tencerenin sıcaklıgı yetiyor. fırın sıcaklığı dışarıya vermediği için süt mayalanıyor.kapagını 3 yada 4 saat sonra açıyorum. ama yarım kiloluk kovanozlarda sütü mayalayıp soğuk fırına atabilirsin.yengenizin çay bardakları küçük olup süt miktarı az olduğu için fırını ısıtabilir.5 lt süte gerek yok. çay bardağına sütü mayalayıp mini fırına koyarsanız ısıtmayada gerek yok teşekkürler denemenizi tafsiye ederim.

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler nuray hanımcım mutlaka deneyeceğim
    sevgiler
    başka size özel tarifleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim
    yada resmi varsa gönderin sizin adınızla yayınlayalım
    görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  9. evde örgü peynir yapımı, harika:)
    emeklerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık hemen denicem bloğumada beklerim
    blog.cafemarkt.com =)

    YanıtlaSil
  11. merhabalar peynir yapımı ilgimi çekti en kısa zamanda maya bulup peynir yapacağım bende beklerim

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler