30 Ağustos 2009 Pazar

PİZZA VE TEKRAR MERHABA


herkese merhaba
uzun süre ara verdim malesef
sizleri çorbayla bıktırdım biliyorum ama tatil nedeniyle vakit bulamadım
arkadaşların sayfalarını fırsat buldukça ara ara gezdim
herkese hayırlı ramazanlar diliyorum

sahur için yapabileceğiniz bir pizza önerim var

PİZZA HAMURU İÇİN :

1su bardağı süt

1çay bardağı sıvı yağ

1yumurta
1çay kaşığı tuz-1çay kaşığı şeker
1yemek kaşığı toz maya
aldığı kadar un

hamurumuzu herzamanki gibi önce mayayı ılık suda bekleterek başlıyoruz
un harici tüm malzemeyi yoğurma kabına alıp karıştırıyoruz
yavaş yavaş un ekleyerek çok katı olmayan bir hamur yapıyoruz
mayalanması için üzerini kapatıp bekliyoruz
diğer yanda sosu ve kullanacağımız malzemeyi hazırlayalım
sosu:6/7tane domates rendesi
2diş sarımsak
2kaşık zeytinyağı
kekik
acı istersek pul biber
tuz
sosun yapımı:
önce yağda sarımsakları şöyle bi çevirip aromasını çıkartıyoruz
ardından domatesi ekleyip güzelce suyunu çekip kıvamlı bir püre olana kadar pişiriyoruz
tuz ve kekiği ilava edip soğumaya bırakıyoruz
renk istediğimiz gibi değilse 1tatlı kaşığı kadar domates salçasıda ekleyebiliriz

hazır olan hamuru tepsi büyüklüğünde ince açıp üzerine sosumuzu yayıyoruz
kaşar rendesi- sucuk dilimleri-mantar-zeytin-dilim domates-ve kaşar rendesi
malzeme tamamen isteğe kalmış dilediğiniz ürünleri koyabilirsiniz
sonra fırına gönderiyoruz
180c de 25-30dk
pişiriyoruz
ama her fırının pişirme süresi farklı olacağı için kontrol etmek lazım

afiyetle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler