13 Ocak 2009 Salı

33. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ TARİFLERİ =BARBİ PASTA

49.TARİF
ADI:BARBİ PASTA
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.




Akşam üstü sohbetine gelen dostlara• Hanımlarla yapılan günlereBeş çayına gelen misafirlere
Herbiri birbirinden lezzetli tarifler. etkinliğine arkadaşımız melisa yapıyor kendisine kolaylıklar diliyorum 
http://mutfaknotlari.blogspot.com/

uzun zamandır barbie pasta yapmayı istiyordum kızımın doğum gününe denk gelsin diye çok düşündüm ama baktımki  kzımın doğum gününde yapamazsam diye süpriz yapıp yeni bir seneye girerken yapsam iyi olur diye düşündüm iyiki düşünmüştüm 
kızım bayıldı ..............
(tüm küçük kız çocuklarını mutlu edebilecek bir şey bence) 
arkadaşlarımda ...valla Nalan aştın artık dediler tabi ben çok mutlu oldum sipaariş veren arkadaşlarım bile var :)) gerçekten
 neyse övgüyü bırakalım blog açmadan önce dahi çok dikkatimi çekiyordu  nasıl yapılır diye çok araştırdım resim olarak koyan arkadaşlarımada anlatan arkdaşlarımada teşekkür ederim ben ilk denememi kendi yaptığım pastalardan deniyeyim dedim. ama çok güzel anlatan ve resimleyen arkadaşlarımız  var ben elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım

 kek tarifim daha önceki yayınladığım alman pastasının tarifi :
 kekin  harcını hazırladım  alt tarafı dar üst tarafı genişleyen borcamlardan ikisine küçük  borcama az büyük borcama  yetecek kadar  kek karışımını döktüm ve pişirdim diğer tarafta kremayı pişirip soğuttum.büyük borcamın kekini 3 eşit parçaya küçük borcamın kekini 2 eşit parçaya böldüm en geniş kısım alta gelecek şekilde  herkata krema sürerek kekimi birleştirdim  kızımın bi tane barbi bebeklerinden birinin beliniden ayırıp aliminyum folyo sararak kekin en üst kısmını  bel oturacak şekilde açtım ve yerleştirdim.  çilekli şanti ve beyaz şanti ile kafama göre takılarak süsledim ancak süsleme sanatım sanırım sıfır :(  
neyse 2. denemem eminim bundan biraz aha güzel olur.
  tabi bu arada süsleme kısmını yılbaşı akşamı davetli olduğumuz arkadaşım FİLİZ de süsledim .arkadaşıma  sabrından dolayı teşekkür ederim

  Malzemeler:3 Yumurta
                         3 Fincan şeker
                         3,5-4 Fincan un
                         1 Fincan su
                          kabartma tozu
                          vanilya
  kreması için: not 2 ölçü yaptım
                  2 Su bardağı süt
                   6 Kaşık şeker
                   3 Kaşık un
                    1 yumurta
                    1 paket vanilya
  
            Kremanın yapılışı:
Kremayı vanilya hariç tüm malzemelri koyup kısık ateşte koyulaşıncaya dek pişiriyoruz.Ocaktan alınca vanilyayı koyup soğumaya bırakıyoruz.
            Kekinin yapılışı : 
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz,unu kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip çırpmaya devam ve en son suyunu koyup iyice karıştıktan sonra borcama döküp(istediğiz tepsiye)pişiriyoruz.Fırından çıkınca kekimizi  ılıyınca3 eşit parçaya bölüyoruz arasına kremayı sürüp kapatıyoruz . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler