9 Ocak 2011 Pazar

VİŞNELİ MUFFİN



arşivimde bekleyen bi tarif
tarifin sahibi fernando tarifte azıcık farklılıklar var
fernandonun anlatımıyla ekledim
esmer şekerim yoktu tamamına beyaz şeker kullandım
konola yerine çiçek yağı ,frambuaz yerinede vişne kullandım
bence çok güzel muffinler

Malzemeler
  • 275 gr yoğurt
  • 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı + 2 çorba kaşığı (300 gr) un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 250 gr dondurulmuş frambuaz, çözülmemiş(ben vişne ekledim)
  • 2 limonun kabuğu, ince rendelenmiş
  • 1su bardağı beyaz şeker
Yapılışı
  1. Fırınınızı önceden 180 C’de ısıtın.
  2. Bir muffin tepsisini yağlayın veya muffin kalıpları döşeyin ve kenarda bekletin.
  3. Yoğurdu,  yağı ve yumurtaları orta boy bir kapta iyice karışana kadar tel çırpıcıyla karıştırın.
  4. Orta boy bir kapta limon kabuğu rendesini beyaz şekere parmaklarınızla birbirine sürterek yedirin.
  5. Diğer büyük boy bir karıştırma kabına unu ve kabartma tozunu eleyin.
  6. Frambuazların ezilmemiş olanlarından 12-15 tanesini ayırıp, gerisini unun olduğu kaba koyun ve harmanlayın.
  7. Ardından un ve frambuazların olduğu kaba limonlu beyaz şekeri ve ardından kahverengi şekeri ekleyin ve tekrar harmanlayın.
  8. Islak malzemeleri bir kerede kuru malzemelerin üzerine dökün ve sadece un kaybolana kadar bir spatula yardımıyla mümkün olduğunca az karıştırın.
  9. Muffin tepsisinin boşluklarına yerleştirdiğiniz muffin kaplarını tepelerine kadar doldurup (kaplardan taşmasın ama boşluk da kalmasın) ayırdığınız frambuazlardan tepelerine birer tane yerleştirin (yarısı hamurun içine girsin, diğer yarısı havada kalsın) ve fırına verin.
  10. 25-30 dakika pişirin ve oda sıcaklığına gelince servis yapın.

7 yorum:

  1. ellerine sağlık harika görünüyorlar

    YanıtlaSil
  2. Canım harika gözüküyorlar ekşili tatlara bayılırım,aynısından istiyorum ona göre bak:)))

    YanıtlaSil
  3. Melisacığım ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  4. Melisacığım ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım evde vişne var denemek lazım hemen sevgiyle ka;)

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler kıslarrr
    canlarım siz isteyin yeterki yaparım
    gül canım hemen yapayım valla

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar canım,Vişneli muffinler harika olmuşlar. Ben muffine vişneyi çok yakıştırıyorum . ellerine sağlık.Çok yazamasamda seni takip ediyorum bilmelisin.. kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler