26 Ağustos 2008 Salı

İÇLİ KÖFTE



Malzeme Listesi :
20 gr. fıstık içi veya ceviz içi,
Yarım çay kaşığı tuz, Yarım çay kaşığı karabiber,
Yarım çay kaşığı tozbiber,
Yarım çay bardağı pulbiber,
150 gr. az yağlı kıyma, 100 gr. soğan,
Hamurun İçindekiler: 2 su bardağı simit(köftelik bulgur), 25 gr. çiğ köftelik et, Yarım çay kaşığı karabiber, 20 gr. haşlanmış patates, 1adet yumurta, 1 çay kaşığı tuz, 1 soğan,
Yapılışı :
Et, önce pişirme kıvamına gelinceye kadar kavrulur. Soğanlar ince ince doğranıp etin üstüne eklenir. Daha sonra baharat çeşitleri, fıstık veya ceviz katılarak kavrulmaya devam edilir. ocaktan indirilip beklemeye bırakılır. Hamurun içindeki malzemelerin hepsi katılarak, içine soğan rendelenip iyice yoğurulur. Yoğurulan hamurdan ceviz büyüklüğünd parçalar koparılıp, avuç içinde top haline getirilir. İşaret parmağı ile oyulup hazırlanmış karışım içerisine konulur ve ağzı kapatılır. Yumurta şekline gelinceye kadar yuvarlanarak,istenildiği şekilde pişirilir ben ikisinide tercih ettim yarısını kızarttım yarısını haşladım haşlananın üzerine yoğurt vede kızdırılmış tereyağı döktüm afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler