26 Ağustos 2008 Salı

BROKOLİ ÇORBASI




Malzeme Listesi :
1 Adet orta boy soğan
Yarım çay bardağı sıvıyağ (tarifin orjinalinde sıvı yağdı ama ben 2 yemek kaşığı tereyağı kullandım)
250 gr brokoli (ben ölçmedim brokoliyi göz kararı ekledim tarife uymak isterseniz 250gr uygulayın)
1 Adet orta boy haşlanmış havuç
1 Adet yumurta sarısı
1 Çorba kaşığı un
1 Adet tavuk bulyon veya tavuk suyu Tuz, su
Yapılışı :
Küçük küçük doğranmış soğanı sıvıyağda sarartın. Çok küçük dallar halinde ayırdığınız brokolileri ekleyin. 3-4 dakika daha bu şekilde kavurun. Üzerine haşlanmış havucu tavla zarı iriliğinde doğrayıp ekleyin. Ayrı bir kapta yumurta sarısını ve unu, yeterince suyu (yaklaşık 1litre) ilave edip, çırpın ve topaksız bulamaç haline getirin. Sulu, yumurtalı ve unlu karışımı tencereye aktarıp, tuzunu ayarlayın. Ağır ateşte ve karıştırarak pişmeye bırakın. Üzeri göz göz olana dek pişirip ateşten alın ve servis yapın. çocuklar taneli sevmedikleri için ben robottan geçirdim üzerinide 1 yemek kaşığı kremayla renklendirdim afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler