9 Nisan 2008 Çarşamba

TENCEREDE FİNCAN KEK






işte fincan kek  tarifi
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1'5 çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 poşet vanilya
1 kabartma tozu
Bütün malzeme çırpılır, 6 tane nescafe fincanı yağlanır ve hamuru onlara paylaştırılır.Fincanların sığacağı büyüklükte bir tencereye fincanlar dizilir ve tencerenin içine fincanların yarısından biraz az ılık su doldur.Tencerenin kapağına ben mutfak bezi koyup kapattım buhar keklerin üzerine damlamasın diyeTencerenin kapağı kapatılır ve yüksek ateşe koyulur.Kaynama noktasına kadar beklenir ve ateş kısılır.Kapağını hiç açmadan 20 dakika pişirilir ve ateşi kapatım kapağı hiç açmadan 15 dakika beklenir.Artık fincanlardan çıkarıp ılık olarak servis edilebilir. AFİYET OLSUN...

Yiyiniz içiniz fakat israf etmeyiniz (araf suresi 31)

13 yorum:

  1. Merhaba Melisa, Cok degisik bir kek tarifi. Mikrodalgada falan duymustum da tencerede hic duymadim. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  2. melisacım,nefiss olmuşlar.ellerine sağlık canım.hep merak etmişimdir fincan kekleri bir türlü yapmak nasip olmadı.belki bu tariften sonra bende denerim.
    öpüyorum canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Melisa'cigim,
    ellerine saglik, ben de gormustum Melek'te bunu, cok degisik.

    Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafat sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Melisacım,
    kekin harika görünüyor,
    yapımı da çok değişik:)
    ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Melisacığım ellerine sağlık,gerçekten değişik bir tarif.

    YanıtlaSil
  6. selamlarr mmm kekler enfes görünüyorr denemeyi çok istedigim bir tarifti inşş yaparım bende harika görünüyorr ellerinize sağlıkk hayırlı günlerr mutlu bir hafta dilerimm

    YanıtlaSil
  7. ne kadar değişik olmuşşş olsada bir tane yesem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. kek harika eline sağlık şekerim
    sobeledim seniiii:):):)

    YanıtlaSil
  9. Çok değişik bir tarif ellerine sağlık canım. Birde Esmaül-hüsnayı naereden ekleidn çok hoşuma gitti.Banada beklerim. Linklerime ekliiyorum seni. İşallah sende beni eklersin.:)))

    YanıtlaSil
  10. Melisacım valal böyle bir kek pişirme yöntemini ilk defa görüyorum çok ilgimi çekti deneyeceğim en kısa sürede..Demekki fırınım yok kek yapamıyorum dememek gerek :))

    YanıtlaSil
  11. Selam bu tarifine http://kurdelem.blogspot.com/ adresinin yönlendirmesiyle rastladım. okuyunca tarifini öyle hoşuma gittiki anlatamam. Eve gider gitmez inanırmısın üzerimi bile değişmeden bunu denedim. Eşim yemek yapmayacakmısın bunu mu yiyeceğiz diyince çok güldüm. Önce bunu yaptım sonra yemeği. Gerçekten harikasın. Ellerine ve aklına sağlık. Ben denedim çok memnun kaldım ve hemen beni utandırmayan tariflerin içine ekledim. Teşekkürler arkadaşım. Çok sağol
    sevgiler (kurdalem blogu üzerine sos dökmüştü bende döktüm. tarifini bozduğumuzu düşünme :) )
    Görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  12. bu tafiri ilk kez gordum,ben de deneceyecegim.yarin misafirlerim var,guzel olacagina eminim.emeginize saglik:)Sibel

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık gerçekten güzel görünüyor.denedim memnun kaldım ama ben fincanların içerisine browni kağıdını iki kat koyuyorum fincanı yağlamana gerek kalmaz. hemde estetik bir sunum olur.teşekkürler...

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler