21 Nisan 2008 Pazartesi

OCAK ÜSTÜNDE POĞAÇA

tarif sevgili yeşimden.geçen yıldı sanırım tarifdefterinden almıştım şimdide bizim forumda tekrar gündeme gelince yeniden hazırladım.oğlumun beslenme günü için yaptım çocuklar ve öğrtemenimiz çok beğendi
saol yeşimcim çok pratik bir tarif

malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket yaşmaya
4,5 bardağa yakın un

un hariç tüm malzemeyi bir tencere içine koyuyoruz. tencereyi ocağa alıp kısık ateşte elimizle tüm malzemeyi karıştırıyoruz. malzemelerin ısındığını hissettiğimizde unu yavaş yavaş kontrollü bir şekilde ekleyip yoğurmaya başlıyoruz. tenceremiz hala kısık ateş üzerinde olucak hamurumuz yoğrulduğunda ateşten alıp kapağını kapatıyoruz. arzu ettiğimiz iç malzemeyi hazırlıyoruz.hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler alıp önce yuvarlıyoruz. sonra elimizin yan kısmı ile hamurun ortasına bastırıyoruz. basılan yere iç harcımızı koyup hamurun yarısını diğer yarının üzerine kapatıyoruz ama uçlarını bastırmıyoruz. tepsiye diziyoruz. bu şekilde 20 dk mayalıyoruz.üzerine yumurta sarısı az tuz ve az şeker karışımını hafifçe çırpıp sürüyoruz ve önceden ısıtılmış 200' fırına veriyoruz...

4 yorum:

  1. Merhaba,iadeyi ziyarete geldim ve birde forum olduğunu gördüm hemen sık kullanınlara ekledim ve forumada üye olucam inşş..
    seni linklerime ekliyorum haberin olsun..
    sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. Melisa'cigim,
    Ellerine saglik canim.
    Sonra da su canini uzen sey icin, bosver cok takma kafani. Bu tip insanlar maalesef her yerde mevcut, isleri gucleri yok anlasilan, ne yapsak diye oturup dusunuyorlar, bosverrrr..
    Ellerine saglik tekrar, harika bir pogaca olmus.

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık çok güzel olmuş...oğluşları çok öptüm...sevgiler yeşim...

    YanıtlaSil
  4. canımm mis gibi olmuş..ellerine sağlık....

    bana senin isminle kötü bir mesaj gelmedi ama gelse bile sen olmadığını anlarım canım....biz seni biliyoruz....

    canım arkadaşım öpüyorum seni....

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler