21 Mayıs 2013 Salı

KURU YEMİŞLİ PEKMEZLİ KURABİYE






kurabiyeyi KANALD MUTFAĞIM  programında Konyalı Nuray hanım yapmıştı
ama orada yarımkg yağdan bahsediliyor ben hamur malzemesini değiştirip yaptım
içi bol malzemeli üzeri pekmezli fındıklı enerjisi fazla olan bir kurabiyeMalzemeler:
150gr tereyağı

2 kaşık yoğurt1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

1 çay bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un
İçi için;
2 adet elma
3 adet kuru incir
3 adet kuru kayısı
1 tutam kuru üzüm
1 su bardağı şeker
2 çay kaşığı tarçın
Üzeri için;
1 kase fındık kırığı
1 yumurta akı
Pekmez
Yapılışı:
İçi için; Kabukları soyulan 2 adet elma rendelenir. İncirler, kayısılar küçük küçük doğranır. Rendelenmiş elmalar kuru yemişlerle birlikte ayrı br tencereye alınır. Üzerine 1 su bardağı şeker eklenir ve pişirilir. Suyunu çekince 2 çay kaiığı tarçın serpilir ve ocaktan alınıp soğumaya bırakılır.
Kurabiye hamurundan bezeler koğartılır ve avuç içinde açılarak iç yerleştirilir. kapatılıp avuç içinde yuvarlatılır. Önce yumurta akına sonra da fındığa bulanarak tepsiye dizilir. Ortalama 180 derecedeki fırında pişirilir. Pişen kurabiyelerin üzerine pekmez gezdirilir.
Kuruyemişli Kurabiye servise hazırdır.

6 yorum:

  1. Tarifiniz çok güzele benziyor. Benimde yeni açtığım tarif sitesi var ama ben daha çok sağlıklı beslenme üzerine paylaşım yapacağım. Sizi tebrik ediyorum. Örnek olarak unsuz çorba tarifi linkini verdim isterseniz incelersiniz.

    YanıtlaSil
  2. canım bunun ismi atom kurabiye olmalıydı bence.içinde ne çok malzeme var.bende kurabiye yaparken bir sürü malzeme kullanmayı severim.eline sağlık.görüntü muhteşem.

    YanıtlaSil
  3. süpeeeeeeeeeer....ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  4. lezzet deposu bir kurabiye bu
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  5. canım hoş geldin,sensiz bende uzak kaldım blogta, rekabetsiz olmuyormuş valla:)
    şaka bir yana güzel tariflerini bekliyorum

    YanıtlaSil
  6. sitenizi çok beğendim, tarifler gayet açıklayıcı.

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler