30 Mart 2012 Cuma

KARADENİZ'İN MEŞHUR LAZ BÖREĞİ



uzun zamandır aklımda olan eşimin ısrarla istediği bi tatlıydı
neyse yaptım sonuçmu   valla bukadar leziz bişi olduğunu bilsem öncede yapardım
ama rüya gibi geldi neden bilmem
hani yiyorsunuz ama kesmiyor hafif bide
biz pudra şekerli halini daha çok sevdik


malzemeler:
2yumurta
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyag
bi fiske  tuz
1 paket  kabartma tozu
1yemek kaşığı sirke
aldigi kadar un


Acmak icin nisasta
üzerine tereyağı

çok sert olmayan bi hamur olsun ve bir süre dinlensin.

Muhallebisi icin
1 litre  süt
4 yemek kasigi un
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
2yumurta
Bütün malzeme bir tencereye alinir karistirilarak kaynatilir. ocağı kapatıp muhallebi ılınınca yumurtalar kırılıp tekrar çırpılır Sogumaya birakilir.

hamurdan 40 beze çıkacak. Baklava yapar gibi birer birer nisastayla acilir hamurlar.tepsiye sıralanır . biraz dışarı sarkması lazım 20tanesi tamamlanınca ortaya hazır olan muhallebi dökülür
. Kenarlari icine dogru kapatilir. Diger hamurda aynı şekilde açılıp muhallebinin üstüne kapatilir ve  dilimlenir.

-200g kadar tereyag eritilir. tatlinin üzerine gezdirilir.

180 derecede önceden isitilmis firinda pempelesene kadar pisirilir.
pişen tatlı bazı yörelerde şerbetle yeniliyormuş bazı yerlerde ise pudra şekerli daha öncede dediğim gibi biz pudra şekerli halini daha çok sevdik

birde muhallebisine karabiber ekleniyor ama ben ilk deneme olduğu için daha önce tatmadığım için cesaret edemedim
eminim oda çok güzel bir aroma katıyordur
yapanların vardır bi bildiği değilmi 
benden bu kadar varsa sorunuz elimden geldiğince yanıtlarım
afiyetle kalın 

tarifimi sevgili GÜLCAN'A gönderiyorum


37 yorum:

  1. nefiss görünüyor
    ama yemem lazım ben bunuuuu

    YanıtlaSil
  2. maşallah diyorum üşenmeden kırk yufka açtığın için:)çok güzel olmuş ama ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Melisam ellerine sağlık harika şimdi burada olmalıydı o tepsi..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. nefiiiissss bu resimler benide laz böreği yapmaya ikna etti:)
    ellerine sağlık canım bende deniycem

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık. annem de bunu muhteşem yapar. ben hiç denemedim şimdilik :D

    YanıtlaSil
  6. amanınnnnn bu ne böyle çok iştah açıcı görünüyor.göz hakkı var bende isterimmmmm:-)))

    YanıtlaSil
  7. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL YAPMIŞ İNCECİK AÇMIŞSIN HARİKA:))))

    YanıtlaSil
  8. oyyy çok canım çekti harika olmuş böreğin kat kat ayrılmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Offf görüntüye bak ya süper olmuş canım hu börek,ellerine sağlık,çok teşekkürler :) Bende deniyeceğim ilk fırsatta tarifini,,,
    her zaman bekliyorum,selamlar olsun...Tarifin BURDA YAYINDA sevgiler

    YanıtlaSil
  10. merhaba,
    bir karadenizli olaarak hayatımda daha laz böreği yemedim...
    canım ellerine sağlık harika görünüyor....
    2 dilim alıyorum...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. hımm ,harika bir görüntü.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Melisacığım yeme de yanında yat olmuş Maşallah incecik ne güzel açmışsın.Şu kenardaki bir dilimi benim pastanın tamamıyla değiş tokuş etsek..mmmmhh harika görünüyor.ellerin dert görmesin canım benim..yiyenlere afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  13. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  14. hep denemek istemisimdir ama hic nasib olmadi bugüne kadar, belki sizin sayenizde ben de bu ise girisirim :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, böreğin çok güzel görünüyor. Geçen yıllarda bir günüme yapmıştım. Dmak zevkimize göre farklı bir şey. Ama ben çok beğendim...Bizim buralarda bilinmez...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, nasıl güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
    Daha önce hiç yapmadım ve tatmadım.
    Görüşmek dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. çok güzel ve çok lezzetli gözüküyor böreğiniz...ellerinize sağlık.. adını daha önce duymuştum fakat yemek nasip olmadı bir türlü..ilk fırsatta bende deneyeceğim...mutlu günler diler bende sizi bloguma beklerim..sevgiler...
    mutludesign.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşım yorumun için çok teşekkür ediyorum.Blogunda Pastalar,börekler V.b. herşeyin mükemmel çok beğendim sık görüşelim.iyi günler.

    YanıtlaSil
  19. cok lezzetli görünüyor. eline saglik canim. ben cayi demlesem sende böregi getirsen olurmu :) ???

    YanıtlaSil
  20. tebrik ederim sizi. Kirk beze yapip actiniz ve bu zahmetli böregi yaptiniz. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. bir karadenizli olarak bende güzel yaparım.. bloguma bir bak istersen.Senın blogundan çok şey deneyeceğim belli.. sende benim bloguma bir bak istersen :))

    YanıtlaSil
  22. bu tarifi nasıl atlamışım bilemiyorum. Ben de yapıyorum laz böreği, bir tutam karabiber lezzetlendiriyor öneririm.ben de şerbetlisini yapıyorum ama öyle çok olmaz. 1 bardak şerbet hazırlarsınız. ben de sizin tarifinizi deneyeceğim. özellikle hamuru için, çok güzel görünüyor ;)
    ilginizi çekerse bu da benim laz böreğim
    http://fincanteyze.blogspot.com/2012/02/laz-boregi.html
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  23. Ben bu tatliyi bayramda yapmak istiyorum,ama birseyi merak ediyorum, birgün önce yapmak istiyorum malum bayram günü biraz zor olur, yumusuyormu yoksa ayni lezzette kaliyormu,simdiden tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  24. çok güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. 4 yk un çok değilmi nişastada var katı olmazmı birde unları yk tepelememi olcak

    YanıtlaSil
  26. adsız izleyenim 4kaşık çok değil aksine akıcı bir muhallebi oluyor öyle tepeleme değil

    YanıtlaSil
  27. teşekkürler en kısa zamanda yapıcam

    YanıtlaSil
  28. Bir tepsi pişti bir tepsi de pişecek.Çok teşekkür ederim tarif için:)

    YanıtlaSil
  29. Tarifi buradan aldı.Kaçtır yapıyorum herkes ço beğendi.Teşekkür ediyorum size

    YanıtlaSil
  30. Merhaba,tarifinizi defalarca uyguladım,harika oldu.Çok teşekkür ederim,herkes çok beğendi.Şimdi de yapıp kargo ile yatılı okuldaki oğluma göndereceğim inşallah:)Sema

    YanıtlaSil
  31. ellerınıza saglık cookkkkk guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  32. Bu Tatlının tarifini hangi siteden aldınız? Lütfen yazar mısınız? Teşekkür.Selma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanılmıyorsam tvden not almıştım tarif aldığım yerle olunca zaten belirtiyorum selma hanım
      alakanız için ben teşekkür ederim

      Sil
  33. Bir de belirtseniz bizler de o siteyi de izlesek ne iyi olacak.Bu kadar duyarsız olmasanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben 10yılı aşkın bu işle uğraşıyorum ben kendi çalınan tarif ve resimlerimle uğraşmaktan artık yoruldum sizin düşüncenizin tersine çok duyarlıyım

      Sil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler