10 Aralık 2011 Cumartesi

YUFKALI MİLFÖYLÜ BÖREK

Sevgili özlemin/ ev sahipliğini üstendiği " çay, kahve bahane " etkinliği için gönderiyorum


milföy ve yufkanın birlikteliği muhteşem bir börek

malzemelerimiz şöyle:
sosu:
2yumurta
1çay bardağı sıvı yağ
1şişe soda
3yufka 
10-12adet milföy 
iç malzemesi:
1kase beyaz peynir
1kase kaşar rendesi
1soğan
tuz 
1tatlı kaşığı biber salçası
maydonoz 


hazırlanışı.:
iç malzeme için ben bu kez peynirin içine bir küçük soğan kavurdum
tereyağında kavurduğum soğana 1tatlı kaşığı biber salçası ekledim ocaktan aldım
beyaz peynirle karıştırdım
sos malzemesini karıştırıyoruz
yağlanmış fırın tepsisine ilk yufkayı büzüştürerek seriyoruz üzerine sosu eşitçe yayıp diğer iki yufkayada aynı işlemi uyguluyoruz
iç malzemeyi döşeyip kaşar rendesi ve maydonozu ekliyoruz(kaşar erimesin diye son ana bıraktık maydonozlarda ölmesin diye onuda kaşarla sonradan ekledik)
iç malzemenin üzerine milföyleri tepsiyi kaplayacak şekilde sıralıyoruz
böreğimiz yarım saat kadar bekleyip sosu güzelce çekmeli
önce milföy karelerini üzerinden bıçakla geçerek yufkaların kesilmesini sağlıyoruz
daha sonra milföylerin ortasından üçgen olacak şekilde kesiyoruz
üzerine yumurta sarısı sürüp fırınlıyoruz
afiyet olsun
patatesli ve pırasalı iç harçlada çok güzel oluyor tavsiye ederim

9 yorum:

  1. ellerine sağlık,çıtır çıtır harika bir börek...selamlar sevgiler vede teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çıtır çıtır harika bir tarif

    YanıtlaSil
  3. gerçekden güzel görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. enfes görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. nefisss ötesi...ellerne sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifini aldım ve yayında sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. börek harika olmuş canım.çıtır çıtır nefissss.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. yapılışıhiçanlaşılırdeğil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmm anlaşılır yazmaya çalışmıştım ama
      tekrar yaptığımda resimlerle eklerim ozaman daha iyi anlarsınız

      Sil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler