12 Ocak 2009 Pazartesi

33. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ TARİFLERİ =LAHMACUN

merhaba arkadaşlar....



1.TARİF
ADI: LAHMACUN
GÖNDEREN: http://disalce.blogspot.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
bi baktım bloğumu geçen seneden beri güncellememişim.....bu bayat espiriyle yazıma giriş yapayım dedim....ve bu tarifimi p.d.ç.s.e....33...e ,sevgili arkadaşımmutfaknotlarına gönderiyorum....kolay gelsin canım arkadaşım....



şimdi geçelim tarifimize.....sevgili arkadaşım ikizlerin annesi-keskinlinin mutfağı ndan aldım....harika tarifleri var.....mutlaka ziyaret etmelisiniz..teşekkürler canım lahmacuna bayıldım..harika bir lezzet.......

tarifi aynen aktarıyorum.....ben soğan kullanmadığım için koymadım......

hamuru için....
  • un
  • su
  • tuz
  • maya
iç malzemesi için....
20 adet lahmacun için....
  • yarım kg.kıyma
  • 3 adet domades
  • 3 adet sivri biber
  • maydonoz
  • karabiber,toz acı biber,tuz,
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ(harcın üzerine kolay sürülebilmesi için)
yapılışı.....
  • kulak memesi yumuşuşaklığında hamur yoğrulur mayalandırılır.....
  • küçük bezeler alınır......
  • bütün iç malzemesi robotta çekilir.....
  • bezeler ince bir şekilde açılır ve yapılan içten bir yemek kaşığı kadar konulup heryerine dağıtılır......
  • pizza tavasında kapak kapatmadan altı kızarana kadar pişirilir.....(ben tavada yaptım)
not......aslında tadı harika..gerçeklerini aratmayacak kadar güzel lezzeti var....yalnız tavada yaptığım için olabilir uzun zaman alıyor..üzerinin biraz pişmesini beklemek için altını kısmak zorunda kaldım....altını açtığımdada üzeri pişmeden altı kızarıyordu...bunun için pizza tavası şart olabilir diyorum.......ben tadına bakmak için üç dört tane yapıp gerisini kapalı pide yaptım.....gerçekten tadı nefis...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler