12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=ACIBADEM KURABİYESİ

14.TARİF
ADI:ACIBADEM KURABİYESİ
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.




Merhabalar yeni bir tarifle karşınızdayım yine. Bu kurabiyeyi biz çok seviyoruz.bir çok tarif denedim ama içlerinden en iyisi bu tarif oldu.tarifi sevgili arkadaşım http://ngr.blogcu.com/’ dan aldım. Tam istediğim tat da tam kıvamında bir acıbadem kurabiyesi oldu. Arkadaşımın da dediği gibi ölçüler çok önemli yoksa pek kıvamı tutmuyor. Ben bardak ölçülerini yanlarına yazdım ama bardak boyutu da fark ediyor gr olarak ölçülmesi daha sağlıklı. Tarifi olduğu gibi kullandım. Arkadaşıma çok teşekkür ediyorum sayesinde en sonunda kurabiyeyi yapmayı başarabildim onca tarif arasından. Birde unutmadan bir arkadaşım bir önceki kolay su böreği tarifimde suyun sıcakmı yoksa soğukmu olduğunu sormuş soğuğa yakın olması gerekiyor daha iyi oluyor unutmadan yazıyım dedim Son olarak tarimi tabiî ki Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 33’e ev sahibliği yapan sevgili arkadaşımhttp://mutfaknotlari.blogspot.com/ ‘a göndermek  istiyorum kendisine etkinlikte kolaylıklar diliyorum. Nefis tarifler gelmeye başlamış bile herkesin ellerine emeklerine sağlık diyorumve Artık tarife geçiyorum.

Malzemeler
320 gr. Pudra şekeri (2 su bardağı+ yarım su bardağından azcık daha az)
160 gr. Badem unu (1,5 su bardağı+ 1 yemek kaşığı tepeleme dolu )
160 gr. Yumurta akı (hemen hemen 4 yumurtaya denk geliyor
 
Yapılışı

Öncelikle badem ununu ve pudra şekeri bir tencereye alınıp karıştırılır yumurta akları da eklenip akların pişmesini önlemek için çok kısık ateşte sürekli mikser ile karıştırılır.
Parmaklarınız ısıya dayanmayacak duruma gelene kadar çırpılır. ( yaklaşık 10-15 dk ka)
Daha sonra buzdolabında soğuttuğumuz cam kasenin içine karışım alınır. Hamur soğuyana kadar çırpmaya devam edilir. 

Soğuduktan sonra hamur krema tıorbasına alınıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye küçük daireler şeklinde sıkılır. 

Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 10-15 dk pişirilir. Fazla pişerse kurur fazla kurutmadan çıkarılıp pişen acıbademler hemen yağlı kağıttan çıkarılıp ikişerli olacak şekilde birbirine yapıştırılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler