12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=ISPANAKLI KİŞ

21.TARİF
ADI:ISPANAKLI KİŞ
GÖNDEREN:http://beyzaylazaman.blogcu.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
2009 yılındaki ilk tarifim ıspanaklı kiş. Lezzet dergisinde gördüm ve denedim beğenilince de tabi bloğumda yayınlamak şart oldu. Biz afiyetle yedik. Deneyeceklere de afiyet olsun.

Tarifimiz www.mutfaknotlari.blogspot.com ‘un ev sahipliği yaptığı
Porselen Demlik Çay Saatleri etkinliği 33 için arkadaşımıza bereketli bir etkinlik diliyorum.


Hamur Malzemeleri:

*    125gr margarin
*    1 çorba kaşığı yoğurt
*    1 yumurta
*    1 su bardağı un
*    1 pk kabartma tozu
*    Tuz


Ispanaklı Harç:

*    500 gr ıspanak
*    2 orta boy havuç
*    1 iri soğan
*    Sıvıyağ
*    Tuz, karabiber, pulbiber

Üzeri için:

*    1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
*    1 yumurta
*    1 çay bardağı süt


Hazırlanışı:

*    Ispanak temizlenip doğranır. Soğan ince kıyılır. Havuçlar rendelenir.
*    Soğanlar sıvıyağda pembeleştirilip ıspanak, havuç, tuz, karabiber eklenip kavrulur soğumaya bırakılır.
*    Bir kapta margarin, yoğurt ve yumurtayı çırpın. Un ve kabartma tozunu ekleyip pürüzsüz hamur yoğurun.
*    Hamuru yağlanmış kalıba alıp bastırarak yayın. (ben yuvarlak bocam kullandım 30cm’lik)
*    Hamurun üzerini çatalla yer yer delin. Üzerine ıspanaklı harcı yayın.
*    Bir kapta kaşarpeyniri, yumurta ve sütü karıştırıp ıspanaklı harcın üzerine dökün.
*    180 derece fırında 35-40 dk pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler