12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=HAVUÇLU PİLAV

25.TARİF
ADI:HAVUÇLU PİLAV
GÖNDEREN:http://susamcorekotu.blogcu.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.





Harika bir pilav çeşidi,havucun verdiği renk pilavın havasını değiştiriyor,ben çok beğeniyorum.
Kullandığım malzemelerim:
2 su bardağı pirinç,
1 adet büyük boy havuç,
3 su bardağı sıcak su(veya et suyu yoksa et bulyon)
1 kaşık tereyağı,1 kaşık zeytinyağı,
Tuz,
Birkaç damla limonsuyu
Her zamanki gibi pirinci tuzlu sıcak suda beklettim,itina ile yıkayıp süzgece koydum.Havucu rendenin iri tarafıyla uzunlamasına rendeledim,böylelikle havuç parçaları uzun oldu.Tencereye havuç ve yağı koyup havuçları ezmeden az soteledim,sıcak suyunu ve tuzunu ardından pirinci koydum,limon suyunu pirinçler tana tane olsun diye ilave ettim ve orta ateşte suyunu çeken pilavı ocaktan aldım, temiz havlu ile kapatıp dinlenmesi için anlayış gösterdim;nede olsa çok yoruldu değimli???? hep böyle denir pilavımız dinlensin! aslında dinlenmesi gereken yorulan pilav mı yoksa pilavı pişiren mi??? Cevabını bilen varsa yazsın bekliyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler