12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=PORSİYONLUK LAHANA DOLMASI

16.TARİF
ADI:LAHANA DOLMASI
GÖNDEREN:www.susamcorekotu.blogcu.com
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.



4—5 adet lahana yaprağı,
1 su bardağı pirinç,
150 gr kadar kıyma(yaklaşık),
1 çay bardağı zeytinyağı,
1 adet büyük soğan,
Tuz,karabiber,kimyon
Muska şeklinde minik sarmalar, dolmalar yapmak ve yemek çok zevkli ama;en fazla yarım saatte hazır oldu fırına girdi dolmalarım.
Lahana yapraklarını tuzlu kaynayan suya koyup 1 dk sonra çıkardım,soğuk suyla yıkadım.Derin bir kaba kıymayı,rendelenmiş soğanı,yıkanmış pirinci,domates rendesini,yağı,tuz,karabiber,kimyon ve sevgimi koyup karıştırdım.Küçük bir kaseye lahana yaprağını koyup 2-3 kaşık kadar iç malzemesi koyup üstünü lahana yaprağıyla kapatıp cam fırın kabına ters çevirerek koydum.1,5 su bardağı sıcak su, 2 kaşık domates rendesini dolmaların üstüne gezdirip 200 derecede ısınmış fırında pişirdim. İnanılmaz mutlu oldum ve mutluluğumu sizle paylaşmak istedim.
Emek isteyen bir yemeği bu kadar kısa sürede üstelik ellerimi yormadan yaptığım ve de çok lezzetli olduğu için mutlu oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler