13 Ocak 2009 Salı

33. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ =PASTANE POĞAÇASI

83.TARİF
ADI:PASTANE POĞAÇASI
GÖNDEREN:http://kizilciksurubu.blogcu.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
Uzun zamandan beri bloguma tarif ekleyemedim. Son zamanlarda esim ve cocuklarimin tatilde olmalarindan ve onlarin devamli mesgul ettiklerinden dolayi bilgisayarin basina pek oturamadim maalesef. Bu hafta cocuklar okula basladilar ve ben de nihayet bir tarif yazma firsati bulabildim.
Pogacalarin tarifi oktayusta. ya ait. Ben de bu pogacalari pdcs etkinliginin bu haftaki ev sahibesi olan http://mutfaknotlari.blogspot.com/ a gönderiyorum. Arkadasima kolay gelsin diyorum. Pogacalarin tarifi ise söyle;
Malzemeler:
3 su bardagi un
30 gr yas maya
2 corba kasigi tozseker
1 tatli kasigi tuz
2 yumurta
1 cay bardagi süt
150 gr tereyagi (oda sicakliginda yumusamis)
1 tatli kasigi mahlep
aldigi kadar su
ici icin:
beyaz peynir ve maydanoz
üzeri icin:
susam, cörek otu
Yapilisi:
Yogurma kabinizin icine 3 su bardagi unu alin. Unun üzerine toz seker, tuz, mahlebi ekleyin. Unun ortasina havuz acip ilik süt ve ilik su ilave edin, ilk önce mayayi eritin. Daha sonra üzerine 1 adet yumurta ve diger yumurtanin sadece akini ilave edip karistirmaya devam edin. Daha sonra havuzun icine yumusamis olan tereyagini ilave edip karistirin. Daha sonra da unu karistirarak kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun. Hamurun üzerini örterek biraz kabarmaya birakin. Hamurdan parcalar kopartip elinizde yuvarlayarak,  eger peynirli yapacaksaniz elinizle bastirip arasina peynir koyup kapattiktan sonra yaglanmis tepsiye dizin. Bir kere daha kabarmaya birakin. Kabaran pogacalarin üzerlerine yumurta sarisi sürerek, susam veya cörek otu serperek önceden isitilmis 200 dereceli firinda pogacalar kizarana kadar pisirin.
AFIYET OLSUN!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler