13 Ocak 2009 Salı

33. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ TARİFLERİ =DÜĞME KURABİYE

56.TARİF
ADI:DÜĞME KURABİYE
GÖNDEREN:http://ofisyemekleri.blogcu.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.



Malzemeler :
150gr tereyağ
1 bardak şeker
1 çay kaşığı karbonat ( silme )
1 çay kaşığı vanilya
1 yumurta
1 çay kaşığı zencefil ( ben kullanmadım )
aldığı kadar un
ve düğmenin üzerine çizgi yapmaya yetecek kadar bitter çikolata


Yapılışı :
Oda ısısındaki tereyağı ve şekeri karıştırıp yumurtayıda ekliyoruz.
Daha sonra diğer malzemeleride ekleyip ele yapışmıyacak bir hamur elde ediyoruz...
Unlanmış zeminde hamuru yarım cm kadar açıp su bardağıyla kesiyoruz çıkan yuvarlaklara çay bardağıyla basıyoruz ama sadece iz oluşması için hamurun kesilmemesi gerekli buna dikkat edelim.Elde ettiğimiz bu şekilleri yağlanmış tepsiye yerleştiriyoruz ve üzerlerine düğme deliklerini açıyoruz bunun için sivri uçlu bir alet kullanabilirsiniz......
Önceden ısıtılmış 185derece fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar fırınlıyoruz....Kurabiyelerimizi iyice soğumaya bırakıyoruz bu arada çikolatayı benmari usulu eritip üzerlerine iplerini oluşturuyoruz.. Ben kürdanı çikolataya batırıp üzerlerine sürerek bu görüntüyü oluşturdum.... Yada çikolatayı yağlı kağıttan yapılmış külaha koyup iplerimizi çizebilirsiniz .....
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler