7 Eylül 2008 Pazar

JÖLELİ PASTA





Taban için;
1 1/2 paket burçak bisküvi
100 gr eritilmiş tereyağ
Yarım bardak dövülmüş fındık içi
1 çay bardağı damla çikolata
kreması
2su bardağı süt
2,5yemek kaşığı un
1çay bardağı şeker
1ymek kaşığı margarin
4-5yemek kaşığı antep fısıtığı(toz halinde)
1 paket vanilya
üzerine tart jölesi
süslemek için:
1çay bardağı krema
2kaşık şeker
yarım limon rendesi

yapılışı
öncelikle tereyağını eritip ufaladığımız bisküviyi ve fındığı karıştırıyoruz
harcı yayacağım tepsiye veya kalıba ben küçük yuvarlak bir borcama döşedim
2-3yemek kaşığı hindistan cevizini serptim ve hazırladığım harcı yaydım
diğer tarafta fıstık harici krema malzemesini karıştırıp kaynamaya bıraktım .
kaynadıktan sonra mixerle 10dk kadar çıptım son aşamada fıstığıda ilave ettim hazır olan kremayıda pasta tabanının üstüne döktüm
o soğurken tart jölesini 2çay bardağı kadar vişne suyuyla pişirdim, renk bana biraz donuk geldi çok azıcık çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası ekledim . bu tamamen isteğe kalmış bişey eklemeyebilirsinizde.jöleyide kremanın üstüne döktüm
o haliyle pasta hazırdı ama azıcık süslemek istedim .kremaya 2yemek kaşığı şeker ekledim yarım limon rendeledim ve onu pastanın üzerini süslemede kullandım
umarım beğenirsiniz
afiyet olsun

1 yorum:

  1. Melisacım reçelimi yayına aldığın için teşekkür ederim canım..Pasta harika görünüyor..ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler