7 Eylül 2008 Pazar

MİLFÖY ÇANAĞINDA BEŞAMEL SOSLU MANTARLI TAVUK





malzemeler
2_3patates
1/2kg mantar
1tavuk göğsü
1su bardağı bezelye
soğan
tereyağı +sıvı yağ
milföy hamurları
beşamel sos için
2kaşık tereyağı
2kaşık un
2su bardağı süt
muskat rendesi

tencerede tereyağı ve sıvı yağ karışımında minik doğradığım soğanları biraz kavurdum tam pembeleşmeden tavla zarı büyüklüğündeki patatesleri ekledim
patateslerin pişmesine yakın minik doğrdığım tavuk etini ilave edip hepsinin kavurarak pişmelerini sağladım.
diğer yanda yarım kilo kadar mantarı tuzlu ve limonlu* suda haşlamıştım.
son olarak mantarı ve donmuş bezelyeyide ilave edip tuzunu ve pulbiberini ekledim,bu aşamada sevdiğiniz baharatları ilave edebilirsiniz
gelelim milföylere
milföyleri tartolet kalıplarına yarleştirip fırınladım.kıtırlaşınca dikatlice kalıptan çıkardım içlerini az önce hazırladığım harçla doldurup üzerine beşamel sos döktüm  bolca kasar rendesi ve kısa bir süre yine fırına gönderdim.bukadar
biraz uzun oldu ama okadar zor değil
tadanlar çok beğendiler



*mantarı limonlu ve tuzlu suda haşlamamdaki sebep mantarların kararmaması



3 yorum:

  1. nefis görünüyor nefis ellerine sağlık..tarifini merakla bekliyorum..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık değişik ve güzel tarifi bekliyorum

    YanıtlaSil
  3. çok şık bir tarif .ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler