15 Haziran 2008 Pazar

PORTAKALLI KEK


artık son portakallar
bende suyu için almıştım pazardan.kahvaltıda çocuklara hazırladığım zaman çok seviyorlar
oğluşumun canı kek isteyince baktım süt yok hadi portakallı yapalım dedim
malzemeler şöyle
3yumurta
1cup şeker
1/2cup sıvı yağ
1su bardağı portakal suyu
1fincan yoğurt(türk kahve fincanı)
1paket kabartma tozu
portakalrandesi(ben eklmemiştim koku çok yoğun değildi.diğer seferebol portakal kabuğu rendesi ekleyeceğim)
2-2,5 su bardağı un
klasik kek hamuru gibi hazırlanacak.şeker ve yumurta çırpılıp diğer sıvılar eklenecek.eleğe kuru malzemeler alınıp sıvı karışıma eklnecek
unu yavaş yavaş ekleyin .hepsi fazla olabilir.her una göre değişebiliyor
kalıba alıp190cde pişirin
afiyetler olsun

2 yorum:

  1. canım hiç portakallı kek denemedim. ellerine sağlık sevgiler
    ama yeni damak tadların açığım bana da yaparmısın :)

    YanıtlaSil
  2. bende hıc yemedım hep lımonlu ıdı emınım kı turuncgıllerden oldugu ıcın guzel olmustr

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler