7 Mayıs 2008 Çarşamba

İNCİRLİ TARTOLETLER

MALZEMELER:

150 gr. tereyağ
1 adet yumurta
1çay bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya
1/2 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
aldığı kadar un
iç malzemesi:
15-20adet incir
3-4 yemek kaşığı şeker
1elma rendesi
1portakalkabuğu rendesi
1çay bardağı ceviz

üzerine pudra şekeri

HAZIRLANIŞI
...................
incirleri minik minik doğruyoruz eğer incirlerimiz sert ise çok az suyla kısa birsüre haşlıyoruz.benim incirler yumuşaktı ve gerek kalmadı
incirlere elma rendesi portakalkabuğu rendesi ve şekeri ekleyip kısık ateşte şeker eriyip incirler suyu çekene kadar pişiriyoruz.dilerseniz bu aşamada tarçın ekleyebilirsiniz.
malzemeyi ocaktan alıp iri parçalar halindeki cevizi ekleyip soğumaya bırakıyoruz

hamuru çok uzun süre yoğurmamaya dikkat ederek oda ısısındaki yağla şekeri ardından sırayla sütü vanilya kabartma tozu ve un karışımını en son portakal kabuğu rendesini ekleyip yoğuruyoruz
hamuru eşit şekilde tart kalıplarına yayıyoruz.üzerine soğuyan inciri eşit şekilde pay ediyoruz.üzerlerine kalan hamurdan yarım cm kadar açıp şeritler halinde kestikten sonra iç harcın üzerine kafes yapıyoruz.
190cde çok kızarmadan pişiriyoruz
tamamen soğuyunca üzerine pudra şekeri eliyor ve servise sunuyoruz
afiyet olsun
mutfaktan not:
incirin harika biz lezzeti oluyor
mutfakta ne yapsam diye düşünürken bulup uyarladığım bir tarif oldu.

8 yorum:

  1. Melisacım kız bu kadar güzel mamalar yapan sen bir salata yapıp gönderemedinmi etkinliğe:))))
    oldumu yani şimdi..hımmm neyse ben tartoletlerimi yiyim ellerine sağlık canım..bende dört köşeyim yarın babama kavuşcam Allah c.c.nin izniyle.
    öptüm seni sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  2. canımsın yaaa şuan kafam nasıl ağrıyor ohalde bile beni güldürdünya
    canım senin adına çok seiniyorum negüzel
    kendine iyi bak

    YanıtlaSil
  3. melisa cok yaratıcı ve besleyici bri tarif, ne guzel olmus, elerine saglik sevgiler emel:)

    YanıtlaSil
  4. NE GÜZEL BİR LEZZET BU CANIM.ELİNE SAĞLIK..YEMEK İSTRDİM ŞİMDİ.

    YanıtlaSil
  5. inan çok yaratıcısın. tadını merak ediyorum zaten daha aklımdan bebek için yaptığın kurabiyeler çıkmadı.
    birde bağlayıp koymuştun resmini unuttum sanmaaaa Ya bir şekil ekrandan sen bunları uzatsan ben tadına bakıp öyle yorum yapsam olmazmı acaba :(
    Ellerine sağlık SEvgiler
    sadiye

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık nefis görunuyor . hayırlı cumalar sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Anneler günün kutlu olsun Melisa! oğluşunla sana uzun bir ömür de sağlık dilerim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. merhaba adaş,siten çok güzel,tarifler de harika,incirli tartölete bayıldım, eline yüeğine sağlık,acaba yabani incirlede olur mu? hani reçel yaptığımız inciri reçelden çıkarıp onunla denesem mi? kuru incir almaktansa onu değerlendirmek istiyorum da. teşekkürler.

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler