31 Mayıs 2008 Cumartesi

donut ,donuts



tarifi gelecek bekleyinnn

bekleyin demiştim evet geldim işte

tarif oktay ustadan
aynen aktarıyorum
malzemeler:
3 su b. un
yarım çay b. ılık süt
1/2 çay bardağından az fazla sıvıyağ
yarım p. yaşmaya
3 çorba k. tozşeker
1 çay k. tuz
1 çay b. ılık su
2 yumurta

Üzeri için:
150gr çikolata

Kızartmak için:
sıvıyağ

Hamuru için gerekli tüm malzemelerle kulakmemesinden daha yumuşak bir hamur hazırlıyoruz.bir tepsiye bolca un döküyoruz. hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde kopartıp yuvarlıyoruz ve bu unun içine gömüyoruz. üzerini kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz.bu arada çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. hamurlar mayalanınca üzerine elimizle bastırıp şekil veriyoruz.ortalarını bir kapak yardımı ile kesip halka şekli veriyoruz.(ben bu aşamada hamuru büyükçe açıp çay bardağıyla yuvarlaklar çıkardım daha sonra ortalarını küçük yuvarlak br kalıpla yine çıkarıp gerekli şekli verdim.)Daha sonra unlarını iyice silkeleyip çok kızgın olmayan yağda ağır ateşte içini çektirerek nar gibi kızartıyoruz. halka şeklindeki hamurları erimiş çikolataya ardından da toz yeşil fıstığa buluyoruz.(elimde şekerleme vardı ben şekerlemelere buladım bikısmınıda beyaz sosla servis ettim.bu sosta pişirip soğuttuğum muhallebiye kremşanti ekleyip yeniden çırparak kıvam aldırdığım bir kremabnefis oluyor tavsiye ederim)

herkese afiyet olsun

10 yorum:

  1. merakla bekliyorum tarifini canım..

    YanıtlaSil
  2. Canımmm sabırsızlıkla bekliyorum çok gecikmez değilmi trafiğe takılmadan gelir,öptüm seni iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  3. evet sabirsizlikla bekliyorum tarifi canim öpüldün....

    YanıtlaSil
  4. canım nefisler.tarif için çok sağol.mutlu pazarlar dilerim sana..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Canımmm melisa'cım yetiştim ama nefes nefese kaldım ellerine sağlık canım öpüyorum seni,iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  6. Cok sevdigim bir tatli,tazesi süper oluyor.Cook nadir yaparim ama taze taze almasi daha kolayima gidiyor;)Harika görünüyorlar canim ,ellerine saglik mmm afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. NEFİS OLMUŞ CANIMCIM BUNLAR ELLERİNE SAĞLIK UZANIP BİRİNİ ALASIM GELDİ DOĞRUSU
    ÖPTÜMMMM

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Uzun zamandır çocuklarımın istediği bu tatlıyı hiç denemedim..Senin tarifini deneyeceğim kesinlikle..Ellerine sağlık nefiss..Sevgimle..
    http://sehnazmutfakta.blogcu.com

    YanıtlaSil
  9. ben donutu başka bi tarifle yaptım malzemeler tuz ve ılık su hariç aynıydı ama miktarları farklıydı bnm hamurum bildiğimiz kurabiye hamuru gibi ele alındığında yapışmayan cinsten olmadı.Elime aldığımda yapıştığı için ellerimi ıslatıp hamuru küçük parçalar halinde tepsiye koydum we orda elimle açıp incelttim.Hatta ben onun üzerine çikolata sürüp üzerini ince bi tamurla tekrar kapattım.ancak hamur çok yumuşak olduğu için spatulayla tepsiden alıp yağa atarken bozulmamaları için bayağı ter döktüm. 2 kere uyguladım bu tarifi ancak birincisinde çok yumuşak olunca yalnışlık olduğunu düşünüğ oldukça un eklemiştim.Bu sefer öyle yapmadım ve bu şekilde kızarttım.Birincisinde kalın olmuştu hamur we yüksek ateşte hızlı pişirdiğim için içi hamur kalmıştı bu sefer tadını gerçekten çok beğendim.Yukardaki tarifle yapanlar varsa yorumlarını paylaşmalarını bekliyorum.Bende isteyenlere kendi yaptığım tarifi verebilirm.Ve iki tarifi karşılaştırma imkanı buluruz..
    Herkese afiyet olsun..:)

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler