18 Kasım 2012 Pazar

HAMURSUZ EKMEĞİ

HAMURSUZ mayasız ekmek anlamına geliyor .bununla ilgili sizler için küçük bi yazı buldum 

Pesah , fısıh veya Hamursuz Bayramı , (İbranice:פסח Pesah) bir Yahudi bayramı ve festivalidir.
Bayramın adının tam olarak nereden geldiği üzerine tartışmalar olmasına rağmen genelde inanılan hikaye; Firavun İsrailliler’i özgür bıraktığında, İsrailliler, ekmek hamurunun mayalanmasını beklemeden terk ettikleridir. Bunu anmak adına, Hamursuz Bayramı boyunca mayasız ekmek yenir. Bayram bu nedenle “ Mayasız ekmek yeme Festivali” olarak adlandırılırMatza (düz mayasız ekmek) hamursuz bayramının sembolüdür
( kaynak http://tr.wikipedia)


hamurun mayalanmasını beklemenize gerek yok
hemen şipşak yoğurup pişiriyorsunuz
birine cevizde ekledim cevizli ekmeklerim oldu
Malzemeler:
1 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı  kaşığı tuz(silme)
1 çay kaşığı karbonat
1paket kabartma tozu
Aldığı kadar un 

Önce sıvıları bir kapta karıştırıyoruz. Üzerine aldığı kadar unu ekleyip yoğuruyoruz. 20 dakika kadar dinlendirip, unlanmış bir tepsiye yuvarlak ya da oval şekilde elimizle bastırarak koyuyoruz. (dilerseniz hiç beklemedende yapabilirsiniz)Üzerine bir kaşık yoğurdu azıcık sıvı yağla karıştırıp üzerine sürüyoruz
ben birini sade yaptım diğerine  keten tohumu döktüm sonrası fırına gönderiyoruz. (Üzeri kızardıktan sonra ısıyı biraz düşürüp içini çekmesi için 10-15 dakika daha fırında tutun). 

 

AFİYETLER OLSUN
SAĞLICAKLA KALIN

6 yorum:

  1. Es una delicia me gustaría probar luce muy lindo,abrazos y abrazos

    YanıtlaSil
  2. Hamursuz ekmek ilginçmiş.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ev ekmeği çok lezzetli oluyor kendim yaptığım için biliyorum ,bu ekmeğide denemek isterim ,eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor en azından yediğinde ne olduğunu bilerek yemek güzel. Ellerine sağlık Melisacım..

    YanıtlaSil
  5. Ohhh miss gibi kokusu geldi sanki..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler