31 Ekim 2012 Çarşamba

HALLEY PASTA


nefissss harika hafif .......daha ne diyim
yıllardır yaptığım küp kekin ortadan ikiye ayrılıp lezzetinin dahada artmış hali
süsüde çok severim süslemedende olmaz
yazdan alıp dolaba kaldırdığım çileklerim ve taze nanelerle süsledim:)


 tarifin ojinali pelinchef den
tarifi pelinin anlatımıyla yayınladım

MALZEMELER:

KEKİ İÇİN:

* 5 yumurta

* 2 su bardağı şeker

* 2 çay bardağı sıvıyağ

* 2 çay bardağı süt

* 2 paket kabartma tozu

* 4 bardak un

* 1 paket vanilya

kreması için ben pelinin kreması yerine bu tarifi kullandım
1paket şanti
1paketçilekli pasta kreması
ve ara katlara çilek dilimleri kullandım
ARA KREMA İÇİN:

* 1/2 litre süt

* 7 çorba kaşığı un

* 1 yumurta

* 6 çorba kaşığı şeker

* 1 paket vanilya

* 1 küçük paket labne peyniri

SOS İÇİN:

* 3 su bardağı süt

* 5 çorba kaşığı şeker

* 6 çorba kaşığı kakao

ÜZERİ İÇİN:

* Yeteri kadar hindistan cevizi

YAPILIŞI:

- Kek için yumurtaları derin bir kaba kırıp şekeri ilave ederek iyice çırpın. Sıvıyağı, sütü ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın. Unu ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayıp yumurtalı karışıma ilave edin ve kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün. Önceden ısıtılmış 175º C de pişirin. 

- Sosu için şeker, kakao ve sütü karıştırın.

- Kek soğuyunca su bardağıyla yuvarlaklar kesin veya bıçakla karelere bölün ve her tarafını sosa bulayarak buzdolabında 2 saat bekletin.

- Bu arada kremayı hazırlayın. Tencerede un, yumurta, şeker ve vanilyayı karıştırın. Sütü ilave edip kısık ateşte muhallebi kıvamına gelip üzeri göz göz olana kadar pişirin. Altını kapatıp labne peynirini ilave edin ve karıştırın.

- Buzdolabında soğuttuğunuz sosa bulanmış keklerinizi bıçakla enlemesine ikiye bölün ve aralarına hazırladığınız kremayı sürün. Pastacıkları hindistan cevizine bulayıp üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.

13 yorum:

  1. Bu pastaya bayılıyorum ama denemek hiç nasip olmadı. Sunumu da çok harika olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ÇOOOOK güzel görünüyorlar afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Ben böyle pastaları sadece yazın değil her zaman yiyebilenlerdenim :) Ne güzel süslemişsiniz..
    Çokta nefis görünüyor :) Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuşş ellerine sağlıkk süsü püsüde tam yerinde :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine emklerine saglik nefis cok güzel görünüyor .

    YanıtlaSil
  6. çok şık krem şanti ve ,pasta kremasına ne kadar süt kullandınız acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler feriha hanımcım
      sütü krema ve şantinin üzerinde belirttiği miktarlarda ekledim

      Sil
  7. en çok sevdiğim pastalardan,hele sen yapınca bir başka tadı,eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım saolasın nede olsa 15yıllık tarif :)

      Sil
  8. oh la laaa merciii

    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. pelinşefin tariflerini bende takipediyorum,bu benimde denediğm ve beğendiğim bir tarif,ellerine sağlık,en son baklava tarifine gelmiştim ondan sonra neler neler yapmışsın hepsi çok güzel olmuş lokum inegöle geldiğimde beni şaşırtan bir hamurişiydi:)her bayram evlerde mutlaka yapılır,
    senayı sormuşsun hemen söyliğim selçuk sosyolojide ablası:)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. harika bir goruntu, ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık ,tariflerinizi çok beğendim.sizden istifade edeceğimi düşünüyorum.misafirinizim artık.bana da beklerim.sevgiler...

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler