27 Mayıs 2012 Pazar

DÜDÜKLÜ TENCEREDE PANDİSPANYA


yıllar önce denediğim bi pandispanya
nefis olur hemde fırın açmanıza gerek yok
bundan4-5yıl önce sanırım sevgili yeşimede bi düdüklü tencere göndermiştim istemişti kendisi benden oda pandispanya yapmak için almıştı
bu arada yeşim(yetur) neredesin iyimisin ben kendi derdimle boğuşurken sen kaybolmuşsun
biyerlerden iyi olduğunu yaz lütfen okursan bunu dön bloğuna geri








pandispanya tarifim şöyle
5yumurta
1su bardağı toz şeker
1,5subardağı un
1kabartma tozu
1vanilya
tencerenin tabanına yağlı kağıt serdim azda olsa dibinin tutmasına engel olmak için
hamuru tencereye boşaltıp çok kısık ateşe bırakıyoruz
mum gibi yanacak ocak
düdüklünün düdüğünü takmıyoruz
15dk sonra kapağı yavaşça sarsmadan açıp bakıyoruz
pandispanyamız tamamen içini çekmişse artık diğer işlemler için hazırdır
ben aklıma düşünce ne malzeme var bakmadan denedim
ara katına çikolatalı pasta kreması içine karadur ve çilek dilimleri
pastanın üzerinede çikolata sosu üzerindeki tariften daha az süt koyup koyu kıvamlı pişirdim
çok acele oldu ama benim asıl amacım pandispanyayı tekrar pişirmekti

nasıl gayet güzel görünüyor değilmi





afiyetle kalın
bu arada düdüklüm çelik düdüklü değil
eski termo düdüklü tencerelerden olacak
ayrıca bu düdüklüde diğer yemeklerde nefis oluyor güveç tadında nefis oluyor

8 yorum:

  1. Yaa inanamiyorum hayatimda duydugum en ilginc fikirlerden:) tebrikler sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bencede cok ilginc ,yillar önce genc kizken duymustum,denemedim hic ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. benim çocukluğumda komşumuzun kek tenceresi vardı ocağın üstünde pişirirdi tencerenin alt katına kül koyardı(ne kadar dikkatli izlemişim :))onu anımsadım,seninkide çok güzel olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. canım tadı harikaydı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerinesağlık arkadaşım bende yaparım bazen gerçekten şaşırtıcı ouyor sonuç;)

    YanıtlaSil
  6. gercekten çok güzel görünüyor. Tarifi okudukça şaşırdım ayrıca, düdüklüde pasta...ama ne varsa eskilerde var galiba. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. İlk önce şaka zannettim. Düdüklü tencere de. Ama olmuş işte. Benim bir arkadaşım pilavı bile düdüklü de pişiriyor. :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Çok güzel bir fikir olmuş, pasta nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Bu arada blogunuz çok hoş,izlemeye aldım.Ben de beklerim.Sık sık görüşmek dileğiyle,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler