12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=GALETA UNLU POĞAÇA

37.TARİF
ADI:GALETA UNLU POĞAÇA
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.





*1 su bardağı süt
*1 paket yumuşamış margarin
*1 su bardağı sıvıyağ
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı şeker
*1 paket dr oetker instant maya
*1 yumurta ( sarısı içine beyazı dışına)
*alabildiği kadar un
*3-4 kaşık galeta unu

  ****YAPILIŞI****

Bütün malzemeleri yoğurma kabının içine alalım un ve maya hariç hepsini karıştıralım ve sonra mayayı karıştırdığımız unu ekleyelim ununu yavaş yavaş ekleyelim.Yumuşak bir hamur hamur elde edene kadar yoğuralım ama hamur elimize yapışmasın.Sonra üzerini örterek ılık bir ortamda 30 dk mayalanmaya bırakalım.Benim vaktim azdı mayalanmasını beklemeden yapıp tepside mayalandırdım.Siz nasıl isterseniz.Sonra hamurumuzdan parçalar koparıp iç malzemesini koyalım ve kapatıp yuvarlayalım.İç malzeme olarak ne isterseniz kullanabilirsiniz.Ben kıyma ve soğanla kavurduğum patatesli bir iç kullandım.Yuvarladığımız poğaçaları yumurta akına sonra galeta ununa bulayıp tepsiye dizelim ve biraz beklettikten sonra  önceden ısıttığımız fırınımıza sürelim.Kızarıncaya kadar pişirelim.Hele fırından çıkınca çıtır çıtır o kadar güzel bir poğaça oluyorki anlatamam ancak yemeniz lazım 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler