12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=TEK KİŞİLİK KETE

29.TARİF
ADI:TEK KİŞİLİK KETE
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.






işte gene anneme ait bir tarif ben nekadar annemin verdiği tarifi bire bir yapsamda annemin elini bir türlü yakalayamıyorum o yüzden annem bize geldiğinde mutlaka kete,haşaşlı ve aşure mutlaka yapmak zorundadır çünkü bunu sürekli tekrarlayan cadı kızıyla (bu ben oluyorum) uğraşmak zorunda kalır.AYRICA BU TARİF MELİSAMA GİDİYOR. CANIM YENİ BAŞLADIM DAHA !!! SEVGİLER KOLAYLIKLAR


malzemeler:


3 su bardağı ılık süt


1 su bardağı sıvıyağ


1 yaşmaya


1 çay bardağı sıcak su


1 kesme şeker


tuz


un


iç malzeme:


5-6 kaşık tereyağ


4-5 kaşık un


1 su bardağı ceviz


1 tatlı kaşığı tuz


üstü için:


1 yumurta sarısı


yapılışı:


öncelikle içi hazırlayalım.tavaya tereyağ ve un konulup iyice kavrulur.1 tatlı kaşığı tuz eklenip soğumaya bırakılır.istenirse bence koyun içine bir su bardağı dövülmüş ceviz eklenir.


hamuru için maya ve şeker sıcak suda eritilip kabarması beklenir.hamur kabına süt,yağ tuz ve maya karışımı eklenip hafif yumuşak bir hamur yapılır.(normalde eskiden annem bu hamuru bekletip mayalandırıyordu şimdi ise bu işlemi keteleri yaptıktan sonra tepside yapıyor)


hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alınır. yağ sürülmüş yerde iyice elle açılır. içine iç malzeme konup rolu yapılır ve kendi etrafında döndürülüp şekil verilir.fırın tepsisine dizilir.tepside 40-45 dakika bekletilip üzerine yumurta sarısı sürülür ve 175 derecede pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler