12 Ocak 2009 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ=GÜL TATLISI


33.TARİF
ADI:GÜL TATLISI
GÖNDEREN:http://yapraksarma.blogcu.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.






.
Yeni ve görünümü çok hoş bir tarif denedim.Bu tarifi portakal ağacında görmüştüm.Bu tarifimi p.d.ç.s etkinliğini yapan MELİSA  arkadaşımıza gönderiyorum.Biraz emekli bir tatlı.Açıkcası ben 1 kaç saat uğraştım.Ama çok güzel oldu.Gelelim malzemesine
MALZEME LİSTESİ
1 su bardağı süt
3 yumurta
yarım paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
bir fiske tuz
1 su bardağından 1 parmak eksik zeytinyağı
aldığı kadar un
2 koca kase ceviz içi
üzerine dökmek için 250 gr tereyağı yada eritilmiş margarin
açmak  için nişasta
ŞERBETİ
5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
2 damla limon suyu

YAPILIŞI
Önce şerbetimizi ocağımıza alıp güzel bir kıvama gelene kadar kaynatalım.O soğuyup beklesin.
Daha sonra tüm malzemelerden yumuşak bir hamur elde edelim .Biraz dinlensin.
Sonra hamuru 30 parçaya bölelim.

Her bir yumağı nişasta yardımı ile servis tabağı kadar açalım.
Açtığımız hamurlara bolca ceviz serpelim.
Sonra önce üstten elimizle aşağı 

sonra alttan elimizle yukarı ve

iki yandan içeri doğru hamuru itelim


Sonra uçlarını içe doğru cevizleri kapayacak şekilde kapatıp iyice 
yapıştıralım

Sonrada ters çevirip tepsiye dizelim.
Her tepsiye 9 adet sığıyo.Erimiş margarindende üzerlerine 1 yemek kaşığı döküp ısınmış fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirelim.Sonra çıkanları az ılık olan kıvama koyup dinlendirelim.Afiyet olsun.Ben tarifi en ince ayrıntısına kadar vererek daha kolay anlamanızı sağlamak istedim.Umarım başarılı olmuşumdur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler