12 Ocak 2009 Pazartesi

33. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ TARİFLERİ=TAVUK GÖĞSÜ& CEZERYE



10.TARİF
ADI:TAVUK ĞÖĞSÜ&CEZERYE
NDEREN:http://akasyakokusu.blogspot.com/
ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.


Günaydın canlar..Tatlımızın tarifi daha sonra dedik geldik nihayet...) Ne yapayım nefsim durmadı şöyle bir ayaküstü bakıvereyim dedim bloga..Hastaneye gidecektim kalkmadan resmi ekledim azda muhabbet olsun diye tarifi az sonra dedim:)))) İyi etmemişmiyim:))
Gelelim tarifine geçenlerde hani gerçek tavuk göğsü yapmıştım dedim fotosunu çekememiştim bir arkadaşım zormu değilmi diye sorunca ona cevapta yazmıştım..Birgün sonrada etsiz yani tavuk göğsü koymadan yaptım..Üstte görünen resim bilen arkadaşların dediği gibi yalancı tavuk göğsü..Ben tavuk göğsünü un&nişasta karışımıylada yapıyorum yada sadece unla..Alttaki resimde sadece unla üstteki resimde un&nişasta karışımıyla yapılmış..İkisinide tarif ediyorum yalnız bunlar etsiz yani yalancı..Tek yapacağınız yarım tavuk göğsünü iyice haşlamak,didiklemek,suda bekletmek,iyice sıkıp varsa robotta çekmek malzemelerini karıştırıp tatlıyı pişirmek hepsi bu..Şimdi ben üstteki resmin tarifini vereyim;**
2 küçük Türk kahvesi un
2.....'' .........''........ ''........ nişasta ( mümkünse mısır )
1 su bardağı tozşeker
1 lt süt , bir fiske toz damla sakızı ( fazla koymayın acı olur ) ...
50 gr margarin+ unla kavrulur toz şekeri eklenir sütü yavaş yavaş ilave edilir..Pişirilir mikserle çırpılır ben kare borcama döktüm kalın geldi normalde köşeli fırın tepsime tam denk geliyor..

Bu resimdede sadece aynı malzeme;50 gr margarin 1 su bardağı unla kavrulur..1 su bardağı toz şeker eklenir..1 lt sütü azar azar ilave edilir iki tane damla sakızı( ciklet) karıştırırken atılır ( zaten eriyor) pişirilir..Mikserle çırpılır borcama dökülür..Gördüğünüz gibi inceliği daha muntazam görünüyor..1 paket çikolatayı benmari eritip tatlının üstüne dökmüştüm..Tarçında ekelenebilir.Yanındada kara havuçla yaptığım cezerye var..Onuda anlatayım;
1 kgye yakın kara havuç rendelenir 1 su bardağı ( yada daha fazla ) toz şekerle pişirilir..Arada kontrol edilir çok az su&şeker eklenebilir..Havuçun piştiği anlaşılınca iki parmağın arasında havuç tanesi yapışkan gibi olursa altı kapanır az ılınır içine 1 bardak iri çekilmiş ceviz ve hindistan cevizi eklenir..Düz bir zemine yada borcam türü bir kaba düzgünce yayılır servis yaparken dilimlenir..Ehhhh afiyetlede yenir..
Umarım okurken zorlanmassınız..Aynen yaptığım gibi yazıyorum..Tekrar hatırlatmak istediğim şey gerçek tavuk göğsüne yarım tavuk göğsünü iyice haşlayıp didikleyip suda bekletip iyice sıkıp robotta çekiyor ve bu eti tatlımızın bütün malzemelerini karıştırırken ilave ediyoruz..İçinde et olup olmadığını çoğu anlayamıyor hoş bir tadı oluyor tatlının..
**
Bu tatlımı P.D.Ç.S.E. 33 ev sahibesi sevgili Melisa'ya gönderiyorum kolay gelsin diyorum..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler