29 Mayıs 2009 Cuma

ŞÖBİYET



hamurumuz üçgen baklava hamuru
şerbeti:
2,5 bardak şeker
2,5 bardak su
4/1 limon suyu
içmalzemesi: fıstık
kaymak için:
2bardak süt
4kaşık irmik
hamuru yoğurup 20beze yapıyoruz
hepsini önce yemek tabağı kadar açıp sonra aralarına nişasta serperek üst üste diziyoruz
20sini birden toplu halde açıyoruz
5-5veyadaha büyük karelere ayırıp ortalarına sütve irmiği kaynatarak hazırladığımız kaymaktan ve fıstıktan eşitçe yayıp üçgenleri kapatıyoruz
uçları üst üste gelecek şekilde fırın tepsisine diziyoruz
125gr tereyağı ve1çay bardağı sıvı yağı ısıtıp tatlımızın üzerine döküyoruz
fırında güzelce kızartıp,tatlımızı fırından alıp üzerine soğuk şerbeti döküyoruz
süsleyip servis yapıyoruz
afiyetle
not:nette gördüğüm tüm tariflerde6-8 kat yufkadan bahsediliyor
o şekilde yaptım ama incecik şöbiyetle alakası olmayan tatlılar oldu
en iyi sonucu bu tarifte buldum
zaten hazır tatlılarda kat kat oluyor
denemek isteyenlere kolaylıklar dilerim



24 Mayıs 2009 Pazar

CEVİZLİ EV BAKLAVASI



bu baklavayı geçenhaftalarda evlendirdiğimiz komşunun kızına hazırladım
bizde adettir gelinin arkasından geline ve damadın ailesine baklava götürülür
efendim yiyenler çok beğenmişler
afiyetler olsun evlenen çiftede bi ömür mutluluklar diliyorum
tarifi
malzemeler
2su bardağı su
1su bardağı sıvı yağ
1yemek kaşığı limon suyu
1yumurta
alabildiği kadar un

iç mazemesi içinde istenilen miktardaceviz

üzerine :100gr tereyağı
100gr margarin

açmak için nişasta

şerbeti:4su bardağı şeker
4su bardağı su
4/1limon suyu
yapılışı
hamur malzemelerini karıştırıp un ekleyerekçok sert olmayan çokta ele yapışmayan orta kararda bir hamur yoğuruyoruz
hamurdan ceviz büyüklüğünde40adet beze yapıyoruz
bezeleriyemek tabağı büyüklüğünde açıp aralarına nişasta serperek 10ar 10ar guruplandırıyoruz
10bezeyi oklava veya merdaneyle hangisi kolayınıza gelirse açıyoruz
tepsiye ilk 20 katı serdikten sonra bolca kırılmış ceviz yayıyoruz
diğer katlarıda aynı şekilde hazırlıyoruz
hazır olan baklavayı karelere ayırıyoruz.diğer tarafta yağları tavada kızdırıyoruz baklavanın heryerini kaplayacak şekilde kaşıkla döküyoruz.
sonrasında fırına veriyoruz.
ben önce185e daha sonra 190-195 e ayarladım fırını
kızaran tatlımızı fırından alıp bi beş dakika ilk sıcağının çıkmasını bekliyoruz daha sonra soğuk şerbeti ekliyoruz şerbeti tamamen çektikten sonra servise hazırdır
afiyet olsun
yıllardır yaparım ve hiç şaşmaz
bunu 10yıl önce sevim ablamdan almıştım saolsun sayesinde hep güzel baklavalarım oldu
hamurun hiç malzemesi yok gibi gelebilir ama sütle yoğurtla yoğurulan hamurlara göre daha güzel açılıyor ve daha çok hazır baklavayı andırıyor
denemek isteyenlere kolay gelsin diyorum afiyetler olsun

20 Mayıs 2009 Çarşamba

LİMON KASESİNDE CEVİZLİ KABAK SALATASI


2-3orta boy kabak
1kase yoğurt
2-3yemek kaşığı mayonez
1_2 dis sarımsak
dereotu
limon
nane yaprakları
zeytinyağı

hazırlanışı:
kabakları rendenin iri yerinden rendeleyip sıvıyağda suyunu çekene kadar çırpıyoruz
diğer yanda yoğurt-mayonez  dereotu ve  sarımsakları ezip karıştırıyoruz

sotelenen ve soğuyan kabakları yoğurt karışımıyla buluşturuyoruz
içine bolca ceviz ekliyoruz
diğer yanda suyunu sıkıp içlerini boşalttığımız limon kaselerine salatamızı doldurup üzerlerini ceviz ve nane yapraklarıyla süslüyoruz
afiyetle kalın




ÇİLEKLİ-ÇİKOLATALI PASTA



Her zaman yaptığım pandispanyam
arasına çikolatalı cremole-çikolata parçaları-çilek dilimleri

üzerine kremşanti-çikolata rendesi
kermes içindii çok beğenildi haberlerine çok sevindim tabiki



18 Mayıs 2009 Pazartesi

ÇİKOLATALI MUFFİN



Malzeme Listesi :
3 YUMURTA
1SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
1SU BARDAĞI SÜT
1/2SU BARDAĞI SIVI YAĞ
1 PAKETKABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
1,5-2SU BARDAĞI UN

üzerine benmari usulu erimiş çikolata veya çikolata sos
krem şanti

Yapılışı :Bir kapta yumurtayı ve şekeri çırpın. Sütü, vanilyayı ve sıvı yağı ekleyin. karıştırın. Unu, kakaoyu VE kabartma tozunu karıştırın ve sıvı malzemenin üzerine ilave edin. çok fazla karıştırmayın. Karışımı kaşık yardımıyla kalıplara dökün 185cde pişirin
piştikten sonra çikolata sos ve şantiyle süsleyin
afiyetle kalın

HAVUÇLU KEK




geçenlerde annemler gelince yaptım
yumuşacıkk missgibi bir kek oldu
dilim haliyle çekemedim hemen bitti
tadan herkes tam not verdi
ben üzerine farklı olarak şanti sürdüm

Malzemeler
450 gr rendelenmiş havuç (rendenin iri tarafıyla rendelenmiş olarak 3 su bardağı)
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı tarçın
4 yumurta
1 paket vanilin
1,5 su bardağı toz şeker
1,25 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ceviz

Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağıda ilave edip çırpmaya devam edin.Kuru malzemeleri (Un, kabartma tozu, vanilin, karbonat, tarçın) beraber eleyerek yumurtalı karışıma ilave edin. Hepsine beraber çırpın.Karışıma havuç ve cevizleride ilave edip tahta kaşıkla karıştırın.Yağlanmış (23cm) standard kek kalıbına dökün.Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında 40-45 dakika pişirin. İlk 20 dakika fırının kapağını kesinlikle açmayın.Kek biranda çok kabarmış gibi görünüyor. Sonra düzelip harika bir görüntü alıyor. Kürdan testinden başarıyla geçtiyse fırından çıkarıp bir süre dinlendirin. Havuçlarında etkisiyle epey ıslak bir kek oluyor. İşte lezzetinin güzelliğide burda.


14 Mayıs 2009 Perşembe

kaşarlı sucuklu bayat ekmek köftesi


Yiyin, için ve israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez. (Araf Suresi, 31)

bayat ekmekleri atmamam ve değerlendirmek gerekli
tarifimiz ekmek köftesi ile aynı bu kez içli köfte şekli verdim ve içine sucuk kaşar dilimleri koydum
böyle nefis köfteler oldu
afiyetleee

9 Mayıs 2009 Cumartesi

ANNELER GÜNÜ


TÜM ANNELERİN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN
ANNELERİMİZDEN NELER ÖĞRENMİŞİZ:)
ANNELERIMIZDEN .......IYI YAPILMIŞ BIR IŞI TAKDIR ETMEYI:

"Bana bakin, çıkın birbirinizi dışarda gebertin, evi daha yeni temizledim...!!!"

DUALARIN GUCUNU:

"Yat kalk dua et ki baban müzik setinin bozulduğunu fark etmedi..."

ZAMANA KARŞI YARIŞMAYI:
"O oyuncaklarını topla yoksa bi tekme attığım gibi hepsini karşı sahilden toplarsın.."

MANTIKLI DÜŞÜNMEYI:

"Ben öyle diyorsam öyledir...!!!"

İLERİ GÖRÜŞLÜ OLMAYI:

"Çıkmadan Önce temiz bi Çamaşır giy.. yolda Allah korusun başına bişi gelir kirli çamaşırla etrafa rezil olursun."

HAYATIN TRAJIKOMIK YANLARINI:

"Sen daha orda gülmeye devam et, birazdan ben seni tam güldürücem... "

HAYATIN ÇELİŞKILERLE DOLU OLDUĞUNU:

"Kapa çeneni ve çorbanı iç ..!!"

DAYANIKLI OLMAYI:

" O ıspanak bitene kadar sofradan kalkmak YOK..!!!"

HAVA RAPORU TAHMINI YAPMAYI:

" Şu dağınıklığa bak... yabancı biri görse odanın ortasından kasırga geçmiş sanır..."

ABARTMAYI:
"Sana 500 bin defa söyledim kirli ayakkabılarınla içeri yürüme diye..!!"

DAVRANIŞ PSİKOLOJİSİNİ:

"Babana çekiceğine biraz bana çekseydin noolurdu ..."

OLAĞANÜSTÜ DURUMLARA HAZIRLIKLI OLMAYI:

"Dinleme bakalım anne sözü dinlemee...!!! 'Kafana meteor düşücek kenara çekil' diye bağırsam,
onu bile dinlemezsin di mi......!!!!"

KISKANMAYI:

" Dünyada senin annen baban gibi mükemmel bi aileye sahip olmayan kaç milyon çocuk var biliyo musun..."

SABIRLI OLMAYI;

"Baban eve gelsin, sen görürsün''


HAKKIMIZI ALACAĞIMIZI;

"Eve vardığımızda ben bilirim sana yapacağımı"

DİYALOG KURMAYI;

"Sana bir şey sorduğumda cevap ver...!!"
"Ne söyleyeyim anne?"
"Sus!! Bana cevap verme!!!"

TIP BİLGİLERİNİ;

"Gözlerini şaşı yaparken bir gün öyle kalıvereceksin, göreceksin gününü"

OLGUN OLMAYI;

"Bu tabağın hepsini bitirmezsen asla büyüyemezsin."

GENETİK BİLGİLERİ;

"Sen de o lanet olası babana çektin."

BİLGELİĞİ;

"Benim yaşıma gel de anlarsın o zaman."

VE ... ADALETİ;

"Bir gün senin de çocukların olacak.. inşallah onlar da sana senin şimdi bana yaptıklarını yaparlar..."

ANNELERIMIZDEN ÖGRENDIK.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...